قهر پول حقیقی با صنایع بورسی/ سرانه خرید حقیقی به کف یک ماهه رسید

بازار بورس در حالی آخرین روز معاملاتی هفته را به پایان رساند که در روزی که شاخص‌های سهامی تحت تاثیر حملات موشکی دیشب ایران به اسرائیل در محدوده منفی کار خود را به پایان رساندند، هیچ صنعتی با ورود پول حقیقی همراه نشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، شاخص کل بورس امروز چهارشنبه ۱۱مهرماه، با ۰.۴۱ درصد افت در محدوده ۲میلیون و ۱۱۴ هزار واحد و شاخص کل هموزن با ۰.۲۱ درصد افت در محدوده ۷۰۰هزار و ۳۸۶ واحد به کار خود پایان دادند. شاخص کل فرابورس نیز با ۰.۲۲ درصد افت در محدوده ۲۲هزار و ۱۳۱ واحد ایستاد و شاخص کل هموزن نیز با افتی در همین حدود در محدوده ۱۲۳ هزار و ۴۶۷ واحد به کار خود پایان داد. ارزش معاملات خرد (۲هزار و ۲۱۵ میلیارد تومان بود که نسبت به روز گذشته ۳۸ درصد رشد داشت.

photo_2024-10-02_13-30-30قهر پول حقیقی با صنایع بورسی/ سرانه خرید حقیقی به کف یک ماهه رسید

در معاملات امروز سرانه خرید حقیقی کمتر از ۲۲ میلیون تومان به ثبت رسید که کمترین مقدار از ۷ شهریور امسال بود. همچنین خروج پول حقیقی برای ششمین روز کاری متوالی رخ داد که خروج پول حقیقی امروز در یک ماه اخیر بی‌سابقه بوده است.

در سالی که بازار از انواع ریسک‌های سیاسی آسیب دید این هفته کار خود را با تنش‌های منطقه‌ای آغاز و با حمله موشکی ایران به اسرائیل پایان داد. با وجود اینکه انتظار می‌رفت در نتیجه برگزاری جلسه صبح امروز بازار سرمایه تعطیل شود اما این اتفاق نیفتاد و معاملات با دامنه نوسان محدود منفی و مثبت ۱ که از ابتدای این هفته اعمال شده بود ادامه پیدا کرد. با این حال معاملات صندوق‌های طلا در محدوده مثبت و منفی ۱۰ ادامه پیدا کرد و استقبال از آنها با اینکه نسبت به روزهای ابتدایی هفته افت داشت اما ادامه پیدا کرد.

photo_2024-10-02_13-15-13قهر پول حقیقی با صنایع بورسی/ سرانه خرید حقیقی به کف یک ماهه رسید

امروز هیچ صنعتی با ورود پول حقیقی همراه نبود،‌ حدود ۸۰۰ میلیارد تومان پول از بازار سرمایه خارج شد و در مجموع این هفته باازر سرمایه با بیش از ۳هزار میلیارد تومان خروج نقدینگی به کار خود پایان داد. درآمدثابت‌ها نیز ۴۰۵ میلیارد نقدینگی از دست دادند که به نظر می‌رسد با هدف ورود به صندوق‌های طلا بوده باشد.

Capture

در

۱۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۷
کد خبر: 60368

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha